Organizacja pracy w Podstawowej Opiece Zdrowotnej
- Każda wizyta u lekarza POZ powinna być poprzedzona rejestracją pod nr. tel. 261 417 300 lub osobiście w rejestracji Polikliniki.
- Zgłoszenie wizyty domowej pon – pt w godz. 8:00 – 10:00 po telefonicznej weryfikacji przez lekarza.
- Zapotrzebowanie na leki przyjmowane na stałę można złożyć za pomocą kartki wrzuconej do skrzynki umieszczonej przy wejściu do przychodni (prosimy o umieszczenie nr. tel. do kontaktu zwrotnego), e-mailem poz@10wsk.mil.pl bądź telefonicznie pon- pt u lekarza prowadzącego. Czas realizacji zapotrzebowania na receptę lub zaopatrzenie medyczne wynosi 3 dni robocze.
- O wystawionej recepcie pacjent zostanie poinformowany poprzez SMS na numer przypisany w kartotece pacjenta (prosimy aktualizować dane telefoniczne).
- W przypadku konieczności przesłania dla lekarzy wyników badań, kart informacyjnych itp. dostępna jest skrzynka mailowa: poz@10wsk.mil.pl
- Pomoc medyczna po godzinach pracy Polikliniki.
Z tej formy opieki zdrowotnej można skorzystać w przypadku:
- nagłego zachorowania,
- nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
- gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia
Przy wyżej wymienionych przypadkach można również skorzystać z Teleplatformy Pierwszego Kontaktu, uruchomionej przez Narodowy Fundusz Zdrowia, która działa pod numerem 800 137 200 (numer bezpłatny na terenie Polski).
TELEPLATFORMA PIERWSZEGO KONTAKTU
AKTUALNY WYKAZ PRZYCHODNI UDZIELAJĄCYCH PORAD NOCNYCH I ŚWIĄTECZNYCH ZNAJDUJE SIĘ NA STRONIE NFZ W ZAKŁADCE DLA PACJENTA
- Wizyta w celu wykonania szczepienia ochronnego: – szczepienia wykonywane będą po uprzedniej rejestracji tel. 261 417 334 bądź 261 417 462 w godzinach 10:00 – 13:00 od poniedziałku do piątku, w czwartki od 13:00 do 16:00 – szczepienia dla dzieci – rejestracja w godz. 13:00 – 14:00 tel. 261-417-309, 782-702-321 Dzieci zgłaszają się z jednym opiekunem, wchodząc do poradni dzieci zdrowych wejściem bocznym.
Pielęgniarka Koordynująca POZ – Agnieszka Nowicka tel. 782 901 801
Zapraszamy do zapisania się do Naszego lekarza rodzinnego!
Oferujemy profesjonalne usługi lekarskie i pielęgniarskie, kompleksowe badania diagnostyczne w jednym miejscu oraz zapewnimy wysoki standard gabinetów w Naszej Placówce. Zachęcamy do wyboru naszej placówki poprzez e-deklaracje składane za pomocą systemu gov.pl bądź poniższych deklaracji wyboru Świadczeniodawcy, które po wypełnieniu, prosimy o przesłanie na adres Szpitala z dopiskiem „Poliklinika – sekretariat”. Jest również opcja osobistego doręczenia dokumentów do sekretariatu Polikliniki:
Organizacja Pracy w Poradniach Specjalistycznych
- Każda wizyta u lekarza powinna być poprzedzona rejestracją pod nr. tel. 261 417 300 lub osobiście w rejestracji Polikliniki. Pacjent powinien posiadać skierowanie do poradni.
- Na pierwszorazową wizytę pacjent musi zabrać dotychczasową dokumentację medyczną, wykaz przyjmowanych leków i dawek. Dodatkowo do Poradni Kardiologicznej EKG nie starsze niż 3 dni.
- Do badań endoskopowych (gastroskopia i kolonoskopia), badań neurologicznych (EEG, ENG), badań urodynamicznych, konieczne jest wcześniejsze przygotowanie pacjenta. Po wytyczne przed planowanym badaniem prosimy o zgłoszenie się do rejestracji nie później niż 20 dni przed wizytą.
Organizacja pracy w Poradni Stomatologicznej
- Każda wizyta u lekarza powinna być poprzedzona rejestracją pod nr. tel. 261 417 300 lub osobiście w rejestracji Polikliniki.
- W przypadku silnego bólu zęba prosimy zgłosić się do przychodni stomatologicznej i poinformować o tym fakcie lekarza – o przyjęciu decyduje lekarz.
- Poradnia Chirurgii Stomatologicznej – usuwanie ósemek, rejestracja pod numerem 261 417 300
- Nocna Pomoc Stomatologiczna
Świadczenia z zakresu stomatologicznej pomocy doraźnej na terenie województwa kujawsko-pomorskiego udzielane są:
POMOC DORAŹNA – TELEFONY
Doraźna pomoc stomatologiczna jest dostępna codziennie od godz.: 19.00 do godz.: 7.00 dnia następnego oraz całodobowo w soboty, niedziele i dni świąteczne od godz.: 7.00 w sobotę do godziny 7.00 w poniedziałek.
Centrum dializ zlokalizowane jest na parterze budynku nowej Polikliniki. To jedno z najnowocześniejszych tego typu miejsc w regionie. Nowa stacja dializ posiada 12 stanowisk dializacyjnych, plus jedno stanowisko dla chorych wymagających izolacji, co pozwala na objęcie specjalistyczną opieką do 78 pacjentów w najbardziej zaawansowanym stadium choroby nerek. W naszym ośrodku przewlekle dializowani są pacjenci, u których doszło do trwałego uszkodzenia nerek najczęściej w przebiegu nefropatii cukrzycowej, przewlekłego kłębuszkowego zapalania nerek bądź nefropatii nadciśnieniowej. Do tego dochodzą dializy ostre i dializy gościnne dla pacjentów przebywających w Szpitalu lub odwiedzających Bydgoszcz i okolice.
Kwalifikacja do leczenia nerkozastępczego dokonywana jest w stacji dializ, do której skierowanie może wystawić zarówno specjalista, jak i lekarz pierwszego kontaktu.
Nowa stacja dializ leczy pacjentów według najwyższych standardów, na podstawie kontraktu z NFZ. W koszcie hemodializy przewidziany jest również transport pacjenta do stacji i z powrotem do miejsca zamieszkania. Nowoczesna aparatura medyczna, w którą wyposażono stację, zapewnia chorym jeszcze lepsze niż dotychczas wyniki leczenia. Sam obiekt jest przestrzenny, klimatyzowany, a oprócz szatani dla chorych z węzłami sanitarnymi oraz rozdziałem na część męską i damską ma dużą salę odpoczynku. Zwiera też wszelkie udogodnienia dla potrzeb osób niepełnosprawnych. O jakość leczenia i komfort dializowanych dba wykwalifikowana kadra medyczna złożona z lekarzy i pielęgniarek z wieloletnim doświadczeniem w pracy na stacji dializ i z pacjentami dializowanymi.
W budynku Polikliniki znajdują się pracownie ultrasonograficzne, rentgenowskie oraz mammografii, należące do Klinicznego Zakładu Radiologii Lekarskiej (więcej informacji pod adresem https://www.10wsk.mil.pl/zaklady_kliniczne/kliniczny-zaklad-radiologii-lekarskiej/).
W celu umówienia się na badanie:
– USG, RTG bądź mammografię należy skontaktować się z rejestracją w budynku Polikliniki, tel. 261 417 310 (odbiór wyników w tym samym punkcie pon. – czw. w godz. 7.00-18.00, pt. 7.00-15.00).
– tomografię komputerową lub rezonans magnetyczny należy skontaktować się z rejestracją w budynku szpitala, tel. 261 417 253, 261 416 177 (odbiór wyników w tym samym punkcie pon. – pt. 7.00 – 14.35).
ZASADY UDOSTĘPNIANIA DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ PACJENTOWI W POLIKLINICE 10. WSzKzP Dokumentacja medyczna /kartoteka pacjenta/ jest własnością zakładu opieki zdrowotnej. Każdy zakład opieki zdrowotnej ma jednak obowiązek udostępnić dokumentację medyczną:
- pacjentowi lub jego ustawowemu przedstawicielowi;
- osobie upoważnionej przez pacjenta;
- upoważnionym organom;
- po śmierci pacjenta prawo do wglądu w dokumentację ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia;
Dokumentacja medyczna udostępniana jest na podstawie decyzji Kierownika Polikliniki. FORMY UDOSTĘPNIANIA
- do wglądu w siedzibie przychodni;
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
- poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli
- uprawniony organ żąda udostępnienia oryginałów dokumentacji;
Aby uzyskać wyciąg, odpis lub kserokopię dokumentacji medycznej należy:
- złożyć pisemny „Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej” w okienku przy rejestracji głównej na parterze Polikliniki od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 14.00; /wzór wniosku dostępny poniżej/
- w przypadku odbioru dokumentacji przez osobę upoważnioną, dodatkowo należy złożyć „Upoważnienie do odbioru dokumentacji medycznej” /wzór upoważnienia poniżej/ sporządzone w obecności sekretarki Polikliniki. W innym przypadku upoważnienie musi być zaopatrzone w notarialnie lub urzędowo poświadczony podpis upoważniającego;
- udostępnienie dokumentacji medycznej nastąpi po upływie 3 dni roboczych, licząc od daty złożenia wniosku;
- odbiór kopii dokumentacji medycznej w okienku przy rejestracji głównej na parterze Polikliniki od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 14.00;
- wysłanie dokumentacji odbywa się na pisemny wniosek zainteresowanego, listem poleconym za pobraniem opłaty/za każdą stronę kopii, kopertę i znaczek na list polecony/ za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;
- wydanie kopii musi być potwierdzone podpisem wydającego i odbierającego oraz datą wydania, a wniosek dołączony do dokumentacji medycznej pacjenta;
ZASADY ODPŁATNOŚCI
- za udostępnienie dokumentacji medycznej pobierana jest opłata. Podstawą wyliczenia kwoty odpłatności jest wysokość przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w poprzednim kwartale ogłoszona w Komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego;
- opłata dokonywana jest w kasie Polikliniki od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 14.00 /podstawa wyliczenia dostępna w kasie/;
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o, prawach pacjenta i rzeczniku Praw Pacjenta /Dz.U. 2019 poz. 1127 z późn. zm./
- Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej oraz sposobu jej przetwarzania /Dz.U. 2015 poz. 2069 z późń. zm./
- Rozporządzenie Ministra Obrony Narodowej z dnia 25 kwietnia 2018 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej w zakładach opieki zdrowotnej utworzonych przez MON oraz sposobu jej przetwarzania /Dz.U. 2018 poz. 1108/
- Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych /Dz.U. 2019 poz. 1781 z późn. zm./
- Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r o działalności leczniczej /Dz.U.2018.2190 z późn. zm/
WNIOSEK O UDOSTĘPNIENIE DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ (303 KB, PDF)
UPOWAŻNIENIE DO UZYSKANIA INFORMACJI O STANIE MOJEGO ZDROWIA (239 KB, PDF)
Każdemu pacjentowi zgodnie z art. 41 ust 1 i 2 ustawy z dnia 27.08.2004 r o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych /Dz.U. 2019 poz. 1373 z późn. zm./ przysługuje bezpłatny przejazd środkami transportu sanitarnego do najbliższej placówki leczniczej udzielającej świadczenia w zakresie:
- Konieczności podjęcia natychmiastowego leczenia w placówce medycznej;
- Potrzeby zachowania ciągłości leczenia;
- Odbycia konsultacji a dysfunkcja narządowa uniemożliwia korzystanie ze środków transportu publicznego;
- Skorzystanie z transportu sanitarnego ubezpieczonemu w celu innym niż w/w jest możliwe za częściową odpłatnością –60% lub odpłatnością – 100%.
Transport częściowo odpłatny dla pacjenta 60% dotyczy przypadków, gdy ze zlecenia lekarza wynika, że pacjent jest zdolny do samodzielnego poruszania się bez stałej pomocy innej osoby, ale wymaga przy korzystaniu ze środków transportu publicznego pomocy innej osoby lub środka transportu publicznego dostosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych /Dz.U. 2016 poz. 357 z późn.zm/. Z transportu odpłatnego 100% mogą korzystać pacjenci, którzy są zdolni do poruszania się przy wykorzystaniu środków pomocniczych i przedmiotów ortopedycznych bez stałej pomocy innej osoby i są zdolne do korzystania ze środków transportu publicznego. Zlecenie na transport wystawia lekarz stwierdzający konieczność transportu sanitarnego.